zaterdag 22 oktober 2016

Opkikkertje

Toen we afgelopen week aan het collecteren waren voor de brandwondenstichting hoorden we van een van de mensen waar we aan de deur waren dat haar vader weer in het ziekenhuis lag. De vorige keer dat hij ziek was, heb ik een visje in een potje voor hem gemaakt. Hierbij zat natuurlijk een kaartje met de tekst; We hopen dat je je weer snel als een vis in het water voelt. Ze vertelde dat hij dat visje nog steeds had en er zo ontzettend blij mee was.
 
Nu bedachten mijn dochter en ik dat we dan voor deze ziekenhuisopname een opkikkertje "moesten" maken. Waarschijnlijk fleurt hij daar dan van op. Dus mijn dochter heeft het kikkertje gehaakt en een steen gezocht. Ik heb het kikkertje in elkaar gezet en de steen omgehaakt. Dit is 'm geworden.
We hebben 'm net weggebracht met een zelfgemaakte kaart. Hopelijk doet de opkikker z'n werk.
 
Fijn weekend,
Monique
 
PS. Ik zie om me heen dat je oudere mensen vaak met iets kleins blij kunt maken. Even tijd maken voor een praatje, iets kleins haken of met een mooie kleurplaat van een van de kinderen. Voor ons is het een kleine moeite en je maakt er anderen vaak erg blij mee. Soms denk ik dat ik best wat vaker zoiets moet doen.
 
 

3 opmerkingen:

  1. dat kikkertje heb ik ook (gehaakt). Wat een leuk idee dat omgehaakte steentje om 'm op te zetten want hij zakt idd steeds onderuit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief! Zowel het kikkertje als het idee. Ik kom voor mijn werk veel bij ouderen thuis en sommigen zitten echt op mijn komst te wachten. Dan heb ik ook even maling aan alle bezuinigingen en maak tijd voor wat aandacht, heel belangrijk, dan maar een kwartiertje later thuis.

    BeantwoordenVerwijderen