donderdag 13 maart 2014

Paashaasjes

Vorige week kwam ik hele leuke kleine paashaasjes tegen. Je vindt ze hier.

Ik moest die natuurlijk ook maken. Ik heb het haasje niet open gelaten aan de onderkant, maar gewoon gevuld en dicht gehaakt.



Daarna bedacht ik dat ze natuurlijk ook met bungelarmpjes en bungelbeentjes kunnen.
In een plantje of met wat paaseitjes, zijn het leuke kadootjes.
 
 
Wil je ook armpjes en beentjes aan je paashaasje maken;
voor het armpje haakte ik een ketting van 7l. Daarna verder haken met haaknaald 2;
Toer 1: 4v in 6e l (4v)
Toer 2: v in elke v (4v).
Hecht af
 
Voor de beentjes haakte ik een ketting van 9l.
Toer 1: 4v in 8e l (4v).
Toer 2: 2v in elke 2e v (6v).
Toer 3: elke 2e en 3e v samen haken (4v).
Hecht af. 
 
Voor het dichthaken van het lijfje haakte ik t/m toer 14: 16v.
Toer 15: elke 3e en 4e v samen haken (12v).
Toer 16: elke 2e en 3e v samen haken (6v).
Hecht af.

3 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan zeg, idd leuk bij wat bolletjes of paaseitjes.
    Bedankt voor het patroon van de bungelhaasjes.
    Maakt een cadeautje echt af.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Monique,
    Ik ben een ervaren haakster, maar ik krijg maar niet je voetjes en handjes van de bungelbeestjes goed. Bedoel je met: Voor de beentjes haakte ik een ketting van 9l.
    Toer 1: 4v in 8e l (4v).
    Toer 2: 2v in elke 2e v (6v).
    Toer 3: elke 2e en 3e v samen haken (4v).
    Rondhaken of heen en weer?
    Gr. Anja,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet niet of je min vraag opmerkt in het berichtje hierboven? Maar die is: worden de voetjes en handjes rondgehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen